Sommaren jag blev vacker



Jag hade hört väldigt mycket bra om den här boken, och sånt är ju alltid farligt för det öker ju risken att man blir besviken. Och lite bevsiken blev jag allt.

Boken handlar om Belly som tillbringar sin sommar i deras sommarhus i Maine tillsammans med hennnes mamma, Susanna och hennes söner, precis som hon alltid gjort. Varje år är det samma traditioner, samma lycka över att vara där och samma värme mellan dem alla som bor där. Men den här sommaren är inget precis som det brukar vara.
Belly har blivit äldre, vackrare och mognare, något som alla märker. Inte minst hon själv. Det krånglar till relationerna, främst mellan henne och bröderna. Men det finns spänningar även mellan mammorna, och mellan bröderna själva.
Jag tycker det var spännande realtionskildringar, och jag gillade språket och stämningen i boken. Däremot tycker jag inte alla karaktärer var speciellt trovärdiga och till exempel Conrad kände jag aldrig något för. Dessutom blev jag lite trött på hur alla ville ha Belly och hur perfekt hon var, för sånt blir så tröttsamt.
Mitt slutbetyg är att boken var helt okej. Kommer antagligen läsa fortästtningen, men det är inget jag längtar efter speciellt mycket. En bra bok att fördriva tiden med! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0