En kort recension...

En komikers uppväxt av Jonas Gardell

Boken handlar om Juha Lindström, en 12årig pojke och hans uppväxt under 70-talet.

Det är en gripande och mörk bandomsskildring men den är skriven med humor och bjuder till flera skratt. Jag har försökt läsa den en gång förut men då gav jag upp efter halva. Jag vet inte om det var för att jag var yngre då eller om det bara var för att jag inte var på humör för en sån bok då men när jag läser den nu förstår jag inte vad jag tänkte. Nu var jag fast direkt och behöll intresset genom hela boken.

Jag tycker boken var läsvärd, gripande och jag gillade språket, dock vet jag att många tycker tvärtemot för just den här boken så den passar nog lång ifrån alla. Men ge den en chans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0