Sommaren min dotter blev galen



En sommar blir Sally galen. Hennes pappa är rådlös men tvingas tillslut inse att hon måste läggas in på psyket, och där konstateras det att hon har drabbats av en psykos. Frågorna är många, framför allt: Varför hände det, var det mitt fel?

Dagen min dotter blev galen är en berättelse som berör, och väcker tankar, men den når inte riktigt hela vägen fram. Bitvis är jag trollbunden av dotterns galenskap, och facinerad över boken. Men bitvis bläddrar jag mig igenom den och kommer på mig själv med att vilja att den ska ta slut.

Är man intresserad av psykoser och psykologi, eller ett fan av biografier, då rekommenderar jag den, men annars tror jag den mest blir seg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0