Fallen ängel


Jag var grymt skeptiskt till en början, men jag måste dock säga att den här recinsonen inte bör räknas som vettig, för trots min skeptis föll jag handlöst. Jag vill inte heller avslöja för mycket eftersom spänningen är en stor del av boken.

Ung tjej, inte så intresserad av killar, bor med ensamstående förälder som är lite frånvarande. Hamnar bredvid klassen mystiska kille på bilogilektionen. Hon ogillar honom, men dras mot honom.

Låter det bekant? Jo... Jag tycker den hade endel tråkiga likheter med Twilight, men:
Jag gillar den ändå! Jag gillar att hon är attraherad av honom, att hon utan en massa "älskar honom över allt, du är mitt liv nu" dras mot honom. 

Den får faktiskt betygen 4 av 5 av mig, den var riktigt medryckande, galet spännande ibland, faktiskt till och med lite obehaglig och inte helt förutsägbar.

SPOILER:

LÄS EJ OM DU INTE LÄST BOKEN!!!!!
I slutet offrar hon ju sig för honom, men fortfarande inte på det där överdrivet romantiska sättet, mer "jaja, ska jag dö dör jag hellre för dig". Som sagt... gillade den, och hade itne väntat mig att det var han som ville döda henne, och ibland trodde jag faktiskt att han skulle göra det tillslut. Var en besvikelse att det inte var en serie!
VARNINGVARNING





Kommentarer
Postat av: Anna

Det ÄR en serie. Del 2 heter Crescendo, kommer på engelska om ett par månader.

2010-08-30 @ 09:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0