Brustna hjärtans café, av Lolly Winston


Sophie är 36 år och nybliven änka, arbetslös och har sedan sin mans bortgång samlat på sig lite väl många kilon. Hennes liv är helt enkelt inte alls bra. Under bokens gång lär hon känna bland annat en ung, självdestruktiv tjej och en ovanligt snygg man. Dessutom börjar  hon drömma om ett eget cafe!

Jag tycker boken var helt underbar, den berörde mig väldigt mycket, men var många gånger väldigt rolig också! Det är en väldigt varm känsla genom hela boken, och jag gillar hur sorgefaserna beskrivs, däremot tyckte jag inte om slutet. Språket är enkelt och lättläst, och det är i huvudtaget en väldigt lättsmält bok, trots dens ganska tunga ämne.

Jag rekommenderar den verkligen, och pgr. av spoilervarning klagar jag lite på slutet med väldigt svårläst text, läs bara om du redan läst eller inte tänkt läsa boken!

Slutet var på tok för lyckligt, och allt gick för enkelt för att vara realistiskt. Sen fick jag inte alls någon känsla för skådespelaren som gjorde att jag kunde förstå hur de blev ihop, eller upplevde hennes kärlek. Att tonårstjejen plötsligt slutade skära sig kändes inte heller troligt, eller det faktum att cafeet fick megabra recensioner direkt.

Men trots det älskar jag boken mer än jag ogillar slutet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0