Syskonkärlek



Amanda och Ludvig är syskon, de har alltid varit väldigt nära varandra men det är först när amanda är 17 år som hon inser att de kanske har en lite väl nära relation. Amanda har en pojkvän hon inte älskar och sakta går det upp för henne att hon är kär i sin bror. Galet, svindlande kär!

Problemet är att man inte får vara kär i sin bror. Det är olagligt, perverst och sjukt. Men det är svårt att tänka logiskt när man är 17år och bor ihop med den man måste hålla sig ifrån. Amanda försöker att ignorera det, men tillslut fungerar det inte. Hon ser ju hur Ludvig sneglar på henne också.

Syskonkärlek är en vacker men smärtsam kärlekshistoria. Det omöjliga i deras relation gör berättelsen väldigt vacker och berörande, däremot kan jag inte säga att karaktärerna eller språket är speciellt facinerande. Men på något vis gör det inget att det är så. Jag sträckläste ändå boken båda gångerna jag läste den!

Perfekt strandläsning!

Kommentarer
Postat av: My Svensk

Jättebra bok!

Intressant för mig som bokälskare med en bokblogg ska definitivt kolla in då och då:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0